Hasznos információk |
Írta: Greskó Andrea |
2011. július 12. kedd, 00:00 |
Pályázatokról, fogyasztóvédelmi változásokrólHasznos információkat, híreket gyűjtöttünk össze a vállalkozások számára az érvényben lévő pályázatokról és a fogyasztóvédelmi intézményrendszer változásairól. 70% - 100%-os bér és járuléktámogatás új munkahelyek létrehozására az ÚJ SZÉCHENYI TERV keretében!A pályázó vállalkozások akár 100%-os bér és járuléktámogatást igényelhetnek, az alábbi célcsoportba tartozó munkavállaló felvétele esetén: 1. Alacsony iskolai végzettségű vagy elavult szakképzettséggel rendelkező vagy 2. Fiatal, pályakezdő vagy 3. 50 év feletti 4. GYES-ről, GYED-ről vagy ápolási díjról visszatérő vagy 5. Bérpótló juttatásban részesülő vagy 6. Tartós munkanélküliséggel veszélyeztetett A támogatás időtartama, mértéke A 3. célcsoport esetén (50 év felettiek) támogatás legfeljebb 12 hónap időtartamú foglalkoztatáshoz nyújtható. A munkaadónak vállalnia kell a munkavállaló munkaviszony keretében történő foglalkoztatását. A pályázat keretében az első négy hónapban átvállalják a munkabér és járulékai 100 százalékos megtérítését, maximum a minimálbér kétszerese és annak járulékai erejéig. A második négy hónapban a munkabér és járulékai legfeljebb ötven százalékos mértékű támogatását, maximum a minimálbér kétszeresét és annak járulékát vállalják át. Az utolsó négy hónapban a járuléktámogatást, maximum a minimálbér kétszeresére számolt járulék erejéig biztosítják. A többi célcsoport esetén a támogatás legfeljebb nyolc hónap időtartamú foglalkoztatáshoz nyújtható. A munkaadónak vállalnia kell a munkavállaló munkaviszony keretében történő foglalkoztatását a támogatás folyósításának, továbbá a támogatás folyósítási időtartama 50%-ának megfelelő további időtartamban (együtt: a foglalkoztatási kötelezettség alatt). A támogatás mértéke a munkabér és járulékainak legfeljebb 70%-a lehet. A támogatás igénybevételével egyidejűleg ugyanazon személy foglalkoztatására tekintettel a Start kártyák által nyújtott kedvezmények is érvényesíthetőek.
A fogyasztóvédelmi intézményrendszer változásairólA fogyasztó fogalma tekintetében a polgári törvénykönyvben, és a fogyasztóvédelmi törvényben található fogalommagyarázat. A két fogalom közti eltérés a személyek körében fedezhető fel. Míg a Ptk. fogalma szerint a személyek minősülnek fogyasztónak, addig a fogyasztóvédelmi törvény magyarázata szerint csak a természetes személyek tartoznak a fogyasztó fogalma alá. A változás abban az irányban ésszerű, ha a fogyasztók fogalma a ptk. fogalomrendszere szerint kerülnek megállapításra, ez alapján tehát jogi személy, és nem jogi személy társaságok is rendelkezhetnek fogyasztói jogosítványokkal. 2011. január 1-től megkezdték működésüket a területi államigazgatás irányító szervei, a Kormányhivatalok. Ezen hivatalok szervezetébe integrálódott 14 központi hivatal elsőfokú hatósági jogkört ellátó szervezete, melyek a szakigazgatási szerveket alkotják. Ide tagolódtak többek között az ÁNTSZ, a fogyasztóvédelem, a munkavédelem területi szervezetei is. A Kormányhivatalok szakigazgatási szervezetei látják tehát el a területi ellenőrzési feladatokat. A Kormányhivatalok irányító szervezet a Nemzeti Államigazgatási Központ lett, mely szervezet a Közigazgatási és Igazságügyi Minisztérium irányítása alatt áll. Meg kell még említeni a panaszügyintézés szabályait is. A döntő momentum, hogy vita van-e a felek között, vagy nincs. Amennyiben vita van a felek között, a szolgáltatás minőségével kapcsolatban, a kifogás bejelentésétől számított 30 napon belül írásban, indoklással ellátva kell válaszolni a panaszosnak. Az írásbeli válaszban közölni kell a panaszossal azoknak a szervezeteknek a nevét, címét, telefonszámát, ahol panasszal élhet a kifogás intézése tekintetében. Január 1-től a fentiek alapján megváltozott az ÁNTSZ, és a fogyasztóvédelem területi szervezeteinek megnevezése is, (Megyei/fővárosi Kormányhivatal Fogyasztóvédelmi Felügyelősége, illetve Megyei/fővárosi Kormányhivatal Népegészségügyi Tisztiorvosi Intézete) erre i figyelemmel kell lenni egyrészt a válaszlevélben, másrészt az üzlethelyiségben elhelyezett panaszfórum tájékoztató tábla tartalma tekintetében. A honlapon adott tájékoztatás tekintetében fel kell hívni a figyelmet arra, hogy annak valósághűnek kell lennie, továbbá a fogyasztó számára egyoldalúan hátrányos szerződési feltételeket a vállalási szabályzatok nem tartalmazhatnak.
|